MKB WORKATIONS Algemene Voorwaarden

ALGEMENE VOORWAARDEN

Artikel 1     Definities

  1. MKB Workations, handelsnaam van Triple Ten BV, gevestigd op Revaleiland 51, 1014 ZG in Amsterdam, KvK-nummer 53.203.003, BTW nr NL 850 792 113 B 01, wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als organisator.
  1. De deelnemer wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als klant.
  2. Met de overeenkomst wordt bedoeld de overeenkomst op grond waarvan organisator tegen betaling werkzaamheden voor klant verricht en waarbij de algemene voorwaarden van toepassing zijn verklaard.

Artikel 2     Toepasselijkheid algemene voorwaarden

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, facturen, werkzaamheden, overeenkomsten, levering van diensten en producten door of namens organisator waarop hij deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
  2. De voorwaarden zijn eveneens van toepassing op handelingen van de door organisator in het kader van de Workation Week ingeschakelde derden.
  3. Van toepassing is steeds de laatste versie van deze algemene voorwaarden.
  4. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd mochten worden, dan blijft het overige in deze algemene voorwaarden bepaalde volledig van toepassing.

Artikel 3   Aanbod en inschrijvingen

  1. Inschrijvingen en (aan)betalingen voor een Workation Week dienen tijdig voor vertrek te zijn voltooid, zoals vermeld in deze voorwaarden.
  2. De op de website getoonde foto’s zijn ter beschikking gesteld door derden en dienen uitsluitend om een idee gegeven. Het kan voorkomen dat de ter plaatse verkregen accommodatie enigszins afwijkt van de foto’s.

Artikel 4   Tarieven en betalingen

  1. De vermelde tarieven zijn exclusief vluchten en exclusief btw.
  2. Organisator verstuurt na aanmelding door een klant een factuur van 35% van het totaalbedrag als aanbetaling voor de Workation Week. Dit bedrag dient uiterlijk binnen 14 kalenderdagen voldaan te zijn. Met het ontvangen van deze betaling wordt de deelname van de deelnemer aan betreffende Workation Week als gereserveerd beschouwd.
  3. Het restant van het totaalbedrag (65% van het totaal) dient uiterlijk 73 dagen voor aanvang van de Workation Week door de organisator ontvangen te zijn.
  4. Bij boekingen binnen 73 dagen voor aanvang van de Workation Week dient het gehele bedrag direct te worden voldaan. 
  5. Wanneer klant in gebreke is in tijdige betaling, volgt na een aanmaning een termijn van 14 dagen om alsnog aan de betalingsverplichting te voldoen. Indien ook dan niet wordt betaald, wordt de overeenkomst per deze datum geacht te zijn geannuleerd. Organisator verrekent reeds betaalde bedragen met de bedragen die voortvloeien uit de annuleringsvoorwaarden.
  6. Organisator is gerechtigd andere betalingsvoorwaarden te hanteren wanneer omstandigheden dit vergen.
  7. Indien de klant in gebreke of in verzuim is in de nakoming van zijn verplichtingen, komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte voor rekening van de klant.

Artikel 5   Informatieverstrekking

  1. Klant stelt alle informatie die voor de uitvoering van de Workation Week relevant is tijdig beschikbaar. Dit omvat tevens informatie omtrent allergieën, dieetwensen en medicatie.
  2. Klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde gegevens, ook indien deze van derden afkomstig zijn. Organisator zal de gegevens vertrouwelijk behandelen.
  3. Klant vrijwaart organisator voor elke schade die voortvloeit uit het niet voldoen aan het in dit artikel gestelde.

Artikel 6   Wijziging en annulering van de overeenkomst

  1. In geval van annulering door de klant gelden de volgende annuleringskosten:
  • bij annulering tot 73 dagen voor aanvang: 35% van het totaalbedrag
  • bij annulering tussen 72 en 45 dagen voor aanvang: 65% van het totaalbedrag
  • bij annulering tussen 44 en 31 dagen voor aanvang: 80% van het totaalbedrag
  • bij annulering binnen 30 dagen voor aanvang: 100% van het totaalbedrag
  1. Klant heeft het recht om binnen 24 uur na de totstandkoming van de overeenkomst deze zonder opgave van redenen kosteloos te annuleren, tenzij de overeenkomst binnen 73 dagen voor aanvang van de Workation Week wordt gesloten.
  2. Op een annulering kunnen afwijkende voorwaarden, zoals van de verzekering of een vluchtmaatschappij, van toepassing zijn. Organisator staat enkel in voor de kosten voor de organisatie. Organisator adviseert een annuleringsverzekering af te sluiten en pas over te gaan tot de aanschaf van vliegtickets wanneer de Workation Week officieel is bevestigd. Organisator draagt geen verantwoordelijkheid voor de vroegtijdige aanschaf van vliegtickets of het niet afsluiten van een annulerings- of reisverzekering.
  3. Deelname aan een Workation Week kan enkel in overleg met de organisator worden overgedragen.
  4. De inhoud van het aanbod tijdens de Workation Week wordt bepaald door de gegevens zoals deze door organisator bepaald zijn. Het gepubliceerde programma is indicatief van aard en behelst een inspanningsverplichting. Het programma kan worden aangepast aan relevante werkelijke omstandigheden, waaronder terreinomstandigheden, weersomstandigheden of andere factoren. Organisator is niet aansprakelijk voor genoodzaakte wijzigingen in het programma, maar zal zich ten volle inspannen de kwaliteit van de Workation Week zoveel mogelijk te handhaven. Wijzigingen in het programma zijn geen reden tot kosteloze annulering.
  5. Na de inschrijfbevestiging kan een Workation Week worden geannuleerd, indien het minimum aantal deelnemers zoals vermeld in het aanbod niet wordt behaald. Indien het vereiste aantal deelnemers wordt behaald en de Workation Week definitief door gaat, ontvangt klant een bevestigingsmail waarna de klant zijn/haar vluchten kan boeken.
  6. Organisator behoudt zich het recht voor wijzigingen aan te brengen in de data en locatie van een Workation Week. In geval de locatie of data door organisator wordt gewijzigd, heeft klant het recht binnen 72 uur na mededeling van de wijziging te annuleren of zich kosteloos in te schrijven voor een Workation Week op een later moment.
  7. Indien de Workation Week wordt geannuleerd door organisator heeft klant recht op terugbetaling van het reeds betaalde bedrag aan organisator, maar kan er geen aanspraak op een schadevergoeding of enige andere compensatie worden gemaakt, tenzij een wettelijke verplichting anders bepaalt.

Artikel 7     Overmacht

  1. In geval van overmacht zijn partijen gerechtigd de overeenkomst te onderbreken of verplaatsen. Van overmacht is onder meer sprake indien de uitvoering van de overeenkomst, al dan niet tijdelijk, wordt verhinderd door omstandigheden waar partijen redelijkerwijs geen invloed op uit kunnen oefenen, zoals ziekte, ongevallen, brand, een pandemie of overheidsmaatregelen.
  2. Indien zich een situatie als in het eerste lid van dit artikel omschreven voordoet, of andere omstandigheden plaatsvinden waardoor de overeenkomst (tijdelijk) niet voortgezet kan worden, worden de verplichtingen opgeschort zo lang partijen niet aan hun verplichtingen kunnen voldoen. Partijen zoeken in een dergelijke situatie gezamenlijk naar een oplossing en blijft de betalingsverplichting in stand. Indien deze situatie voortduurt zonder passende oplossing, hebben beide partijen het recht de overeenkomst schriftelijk te ontbinden zonder ongedaanmaking. De tot dan toe gemaakte kosten en gewerkte uren worden onmiddellijk opeisbaar.

Artikel 8   Deelname activiteiten en Workation Weeks

  1. Klant is zelf verantwoordelijk voor het boeken van vluchten, verzekeringen – en eventuele annulering hiervan en overige reisbescheiden en documenten.
  2. Deelname aan een Workation Week en/of activiteiten is op eigen risico. Organisator, alsmede de andere partijen betrokken bij de overeenkomst, zullen veiligheid van de klant zo optimaal mogelijk beschermen. Klant blijft echter zelf verantwoordelijk voor zijn of haar handelen. Indien er sprake is van sportactiviteiten is klant zelf verantwoordelijk voor het nemen van voorzorgsmaatregelen zodat geen blessures en/of of ongevallen ontstaan. Klant draagt er zelf zorg voor dat lichamelijke beperkingen in acht worden genomen.
  3. Klant is gehouden de aanwijzingen en instructies van organisator, gidsen en andere betrokkenen te allen tijde op te volgen.
  4. Klant wordt geacht zich tijdens de Workation Week en activiteiten netjes te gedragen. Ongewenst gedrag kan resulteren in het beëindigen van de deelname aan de Workation Week van betreffende klant zonder recht op restitutie.
  5. Deelname aan het programma is geheel vrijwillig. Het staat klant vrij af te zien van het volgen van het programma. Dit geeft echter geen recht op teruggave van het betaalde bedrag of recht op een vervangende activiteit.
  6. Klant dient zich te allen tijde aan de geldende huisregels van organisator en accommodatie te houden. Organisator is gerechtigd klanten die in strijd met dit lid handelen of anderszins hinder opleveren van de Workation Week uit te sluiten zonder recht op restitutie.
  7. Organisator is gerechtigd beeld- en/of geluidsopnames te maken tijdens de Workation Week, tenzij anders overeengekomen. Klanten accepteren met hun komst dat zij kunnen worden vastgelegd tijdens de Workation Week en deze beelden, zonder vergoeding, gepubliceerd kunnen worden, tenzij vooraf uitdrukkelijk bezwaar wordt gemaakt.

Artikel 9   Aansprakelijkheid schade

  1. Organisator is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit deze overeenkomst,
  2. Deelname aan de Workation Week en/of activiteit is op eigen risico.
  3. Organisator is niet aansprakelijk voor schade ontstaan doordat zij is uitgegaan van door of namens klant verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens.
  4. Organisator kan niet aansprakelijk worden gehouden wanneer klant de instructies niet heeft opgevolgd.
  5. Organisator is niet aansprakelijk voor diefstal, verlies of beschadiging van persoonlijke eigendommen tijdens de Workation Week.
  6. Organisator is niet verantwoordelijk voor schade die is ontstaan door handelingen van andere klanten.
  7. Organisator is niet verantwoordelijk voor daden en handelingen, daarmee inbegrepen vertragingen, die door derden of leveranciers zijn veroorzaakt.
  8. Organisator is niet aansprakelijk voor het niet kunnen aanbieden van de Workation Week door overmachtssituaties.
  9. Organisator is niet aansprakelijk voor schade die is gedekt door verzekeringen, waaronder maar niet gelimiteerd tot een reisverzekering.
  10. De verantwoordelijkheid van het hebben van de juiste reisbescheiden en documenten ligt bij klant. Wanneer bij vertrek of tijdens de Workation Week blijkt dat klant niet beschikt over de vereiste benodigdheden en niet verder deel kan nemen, heeft klant geen recht op restitutie.
  11. Klant blijft te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het toepassen of uitvoeren van kennis of handelingen zoals opgedaan tijdens een Workation Week.
  12. In het geval dat organisator een schadevergoeding verschuldigd is zal de aansprakelijkheid in ieder geval beperkt of uitgesloten zijn tot de grenzen die zijn toegestaan volgens de ter zake geldende internationale verdragen en/of verordeningen die betrekking hebben op de reisdiensten en bedraagt de schadevergoeding niet meer dan het bedrag van de reissom.
  13. Indien klant schade aanbrengt aan materiaal dat door organisator beschikbaar gesteld of dit materiaal verloren laat gaan, is klant gehouden de vervangingswaarde te vergoeden.

Artikel 10   Intellectueel eigendom

  1. De intellectuele eigendomsrechten op de door organisator aan klant ter beschikking gestelde materialen berusten bij organisator. Het is klant nadrukkelijk niet toegestaan het materiaal en verstrekte documentatie te verveelvoudigen, openbaar te maken of aan derden beschikbaar te stellen zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de organisator.
  2. Elke handeling in strijd met dit artikel wordt gezien als inbreuk op het auteursrecht.
  3. Bij inbreuk komt organisator een vergoeding toe ter hoogte van tenminste driemaal de door haar gebruikelijk gehanteerde vergoeding voor een dergelijke vorm van gebruik, zonder enig recht te verliezen op vergoeding van overige geleden schade. 

Artikel 11   Bijzondere bepalingen

  1. Beide partijen zijn gehouden tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun overeenkomst hebben verkregen.

Artikel 12   Geschilbeslechting

  1. Op deze algemene voorwaarden is het Nederlands recht van toepassing.
  2. Partijen zullen enkel een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten.
  3. Geschillen zullen worden beslecht in het arrondissement waarin organisator is gevestigd, tenzij een wettelijke verplichting anders bepaalt.
  4. In afwijking van de wettelijke verjaringstermijnen, bedraagt de verjaringstermijn van alle vorderingen en verweren jegens Organisator en betrokken derden 12 maanden.
Visited 12 times, 1 visit(s) today